Laman

Ikat Kepala Jilbab Sebagai Aksesoris Jilbab Modern


ikat kepala jilbab
Hijab ataupun Jilbab merupakan sebuah identiti dan alat perlindungan bagi kaum muslimah. Dengan menggunakan hijab, mereka telah menjalankan kewajipan sebagai muslimah sejati seperti perintah Allah yang terdapat di surah An-Nur ayat 30-31 yang bermaksud, "Dan katakanlah kepada wanita-wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya kecuali yang biasa nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan khumur (tudung) nya ke dadanya. "

Kini di zaman moden seperti sekarang, hijab tidak didominasi oleh ibu ibu pengajian, para remaja masjid ataupun remaja yang mengikuti kegiatan agama. Banyak wanita muslim di zaman sekarang ini yang mula menggunakan hijab. Selain itu pelbagai jenis tudung boleh dengan mudah diperolehi dimanan-mana tyermasuk di grosir jilbab murah.


Hijab yang sekarang ini sudah mengikuti perkembangan zaman, tak lagi kuno dan monoton. Kini hijab sudah mempunyai banyak variasi dalam pemakaiannya. Selain itu hijab modern saat ini dapat dipadupadankan dengan bermacam-macam aksesoris seperti bros, headband dan pernak-pernik lainnya.

Headband Jilbab atau Ikat Kepala Jilbab merupakan salah satu akseosris yang perlu dimiliki, terutama bagi anda yang senang dengan gaya hidup berbusana muslim. Headband atau bandana itu sendiri, merupakan salah satu aksesoris yang biasanya digunakan bagi rambut yang sedang dalam keadaan buruk.

Namun, saat ini Headband juga banyak digunakan sebagai aksesori tudung yang pelbagai fungsi. Selain digunakan sebagai bandana tudung, headband juga boleh digunakan sebagai ikat pinggang.

Ada beberapa jenis Headband tudung, dan yang paling popular saat ini adalah Headband yang diperbuat dari kain sisa guntingan Pashmina yang dikepang dengan tali panjang.

Selain indah, cara menggunakan headband tudung sangat mudah, bahkan anda tidak memerlukan masa yang lama untuk mengenakanny dan tidak perlu sampai perlu pergi kesalon.

Headband tudung boleh menjadi inspirasi aksesori tudung yang wajib anda miliki sebagai pelengkap serta mempercantik penampilan anda ketika bertudung. Selamat tampil cantik berbusana muslim dengan aksesoris headband anda.

Sebagai tambahan, ada beberapa tip buat anda yang sudah menggunakan hijab atau yang baru bercadang mahu menggunakannya untuk merasa selesa apabila menggunakan hijab. Yang pertama, pilihlah jenis hijab yang sesuai dengan bentuk dan kegiatan sehari-hari.

Pilihlah bahan hijab yang boleh menyerap peluh atau tidak panas agar ketika menggunakan di luar tidak merasa gerah dan selesa. Lalu pilihlah hijab yang mempunyai warna sesuai dengan busana yang sedang kamu kenakan. Hal ini boleh menambah keindahan dan kepercayaan diri kamu dalam berpenampilan sehari-hari. Bagi anda yang mencari tudung yang sesuai untuk dikenakan boleh mendapatkannya di grosir jilbab murah.

Bagaimana pendapat anda tentang headband atau ikat kepala tudung? pada bila-bila masa yang tepat untuk memakainya? saya fikir dengan makin banyaknya wanita berjilbab yang mula suka untuk memakai headband atau ikat kepala ini akan menjadi salah satu celah peluang usaha yang perlu dikembangkan. sampaikan pendapat anda pada ruangan comment.
Selamat berhijab!


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Peluang Usaha Rumahan | Peluang Usaha Modal Kecil | Powered by blogger.com | Template Simple | Terima kasih atas kunjungan Anda